VR muuttaa tiedotuskäytäntöä


Valtion rautatieyhtiö VR on saanut moitteita viime vuosina jatkuvasti siitä, että junat ovat myöhästelleet milloin liian kylmän tai kuuman sään takia, kiskoilla on ollut liikaa lunta ja vaihteet eivät toimi tai siksi, että ohjausjärjestelmässä on ollut vikaa. Kerran on raportoitu syyksi jopa sähkölangan putoamisesta kiskoille.

VR:n tiedotusosastolla on revitty hiuksia päästä valtavan valitustulvan johdosta. On varsin ymmärrettävää esimerkiksi, jos on voittanut arpajaisissa lipun viikon matkalle Tokioon ja istuu P-junassa jossain Puistolan ja Tikkurilan asemien välisellä rataosuudella, juna seisoo, ovet eivät aukea ja lentoasemalla tulee pian viimeinen kuulutus ja portti sulkeutuu. Totta kai se vituttaa palkinnon voittajaa. Palkintomatkojen lentolippuja ei yleensä voi vaihtaa, joten se siitä palkinnosta. VR sössi tämän jutun ja turha on mennä korvauksia anomaan Force majeure- tapauksissa.

Tiedotusoasatolla on valtava paine, kaikkiin valituksiin ja korvausvaatimuksiin ei ehditä vastata ja väkeä on liian vähän. Siksi tiedotuskäytäntöä on nyt päätetty muuttaa. Jatkossa sanotaan vain, että ei Skodalla nyt vain tänäänkään pääse matkaan. Skoda siksi, että entinen Skodan eli VW-konsernin omistava Transtech Oy on muuttamassa nimensä Skodaksi.

Tästä lähtien tiedotamme joka aamu erikseen, kannattaako tänään matkustaa Skodalla ollenkaan vai kannattaako edes yrittää, sanoo nimettömänä pysyvä Raimo VR:n tiedotusosastolta.

Aiemmin kerroimme tässä lehdessä, että VR siirtyy kokonaan linja-autoihin rataliikenteen epävarmuuden vuoksi, mutta suunnitelmasta luovuttiin, koska se olisi tarkoittanut VR:n fuusioimista Pohjolan liikenne Oy:n kanssa ja se ei nyt kyllä sovi liikenneministeri Anne Bernerille ollenkaan, koska molemmat yhtiöt aiotaan myydä kansainvälisille pääomasijoittajille ennen kuin Kepu siirtyy oppositioon seuraavien vaalien jälkeen.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *